LOFÁCIL (María Barrena y Carlos de Arquer) ye un proyectu de creación musical y investigación sonora qu’existe na llende ente los cantares pop y les atmósferes de la electrónica esperimental. Xuntos, esploren el poder de la voz pa comunicar dende lo visceral, un llinguaxe común a la esperiencia humana capaz a xenerar una conexón directa de corazón a corazón. Esa conexón ye la so música.
Les producciones preciosistes y radicales del dúu tienen la capacidá de tresportar a sitios oníricos, suxerentes y davezu volátiles, espacios concretos y habitables con namás zarrar los güeyos, reflexu nítidu de la so formación n’Arquitectura (ETSA Madrid).
Nel contestu de la so primer residencia artística en Llaboral Centru d’Arte (Xixón, 2023), LOFÁCIL desenvuelven membrana sonoro, una ferramienta xenerativa de producción electrónica capaz a rexistrar y codificar l’arquitectura auditiva de Sitios relevantes al proyectu y el so Territoriu —sitios de poética emocional sutil, con un rol poderosu na memoria colectiva— y proponer espacialidaes nueves a partir d’elles.
Sabedores del grau supremu de vulnerabilidá y conexón que ye posible proponer a distancia d’abrazu —el conciertu—, tresformen les sos composiciones en directo, proponiendo atmósferes intimistes, texendo paisaxes sonoros específicos a l’arquitectura acústica particular de los Llugares Habitaos en comunión con otres persones.
Nel 2023 estrenen en collaboración cola galería d’arte contemporaneu Espinasse 31 (Milán, Madrid) la producción escénica El hiperestímulo a distancia de abrazo, un espaciu de traducción simultánea ente danza, interpretación y cantar. Depués compartiéronla en Muséu Cerralbo y MAN Muséu Arqueolóxicu (Madrid) dientro del ciclu MusaE (Acción Cultural Española), amás de nel espaciu Teresa Cutto y el ciclu de showcase internacional Listening Room comisariáu por Sofar Sounds.
Esta seronda van compartir col sofitu de Plan B Music el so primer discu, UMBRALES, una colección de cantares al dolor y la esperanza onde’l xuxuríu vuélvese gritu y l’espaciu amplíase n’infinites capes sintétiques esenciales. La primera d’elles, Miura de Sal, yá ta disponible en toles plataformes. Esta producción delicada y cinematográfica publícase acompañada d’una interpretación en directo producida por Llaboral Centru d’Arte (Xixón) y un visual al cargu de l’artista Alba Matilla y el videógrafu y artista 3D Diego Paredes.
Collaboren:
Alba Matilla y Diego Paredes
Pieza virtual, conceptualización y realización d’arte 3D
Ecomuséu Mineru Valle de Samuño (Conceyu de Llangréu)
Centru Maker Xixón (Conceyu de Xixón)
Conceyalía de Cultura del Conceyu de Mieres
Llaboral Centru d’Arte
Biografía de los collaboradores:
Alba Matilla
Alba Matilla (Avilés, 1998) realiza’l grau de Belles Artes na Universidá de Vigo, desenvolviendo la especialidá de pintura nun cursu na Academia de Belles Artes de Cracovia y, depués, cursa’l Máster d’Investigación y Creación n’Arte Contemporaneu na UPV/EHU, onde empieza a xuntar les sos práctiques en videu y pintura con softwares de diseñu 3D. La so investigación actual céntrase nes dialéctiques del paisaxe virtual y el paisaxe físicu, el caltenimientu de la memoria industrial y les formes nueves de facer pintura afincaes nun mundu dixital.
El so trabayu espúnxose de manera individual nel Centru Cultural Montehermoso de Vitoria-Gasteiz (2024), y de forma colectiva en Llaboral Centru d’Arte y Creación Industrial, Xixón (anguaño); Upper Gallery, UAL London College of Communication, Londres (2023); Bizkaia Aretoa, Bilbao (2022) y na Galería CTJV en Monçao, Portugal (2022). Participó en festivales d’arte contemporaneu como Eufònic (Tarragona, 2024) o INTERSECCIÓN (A Coruña, 2022). Nel 2024 gallardónenla col Premiu Asturies Moza d’Artes Plástiques.
Diego Paredes
Diego Paredes naz en 1997 n’Avilés. Nel 2014 gana’l primer premiu nel festival de curtiumetraxe Avilés Acción na categoría Aules Móvil, y depués estudia’l ciclu de grau superior n’Illuminación, Captación y Tratamientu d’Imaxe nel CISLAN (2015 – 2017).
Los sos trabayos audiovisuales incluyen la grabación y edición de conciertos de música clásica pa la empresa Dakapp (2016-2019), la realizacion de videoclips pa la escena musical urbana asturiana, y la cobertura d’eventos como festivales, inauguraciones y celebraciones, valiéndose de ferramientes como drones, l’animación 3D, la composición dixital y la fotogrametría.